czwartek, 16 stycznia 2020

6. Ach te książki

"Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, 
albo zapomni o tym, co mu dolega, 
albo zaś nie – w każdym razie wygra..."
H. Sienkiewicz

Dobry wieczór!
Witam, witam! Bardzo Wam dziękuję za ślady Waszej obecności! Może te podziękowania pisane za każdym razem stają się nudne. Ja jednak bardzo się cieszę, że jesteście, bo owszem można pisać dla siebie ale to nudne, a jeśli ktoś mnie czyta, to już większa radocha.

Lubicie czytać książki? Bo ja bardzo, tylko z powodu słabego wzroku idzie mi to powoli. Zazdroszczę osobom, które pożerają książki. Przytoczyłam cytat naszego słynnego pisarza, bo jest w nim wiele prawdy. Kiedy czytam książkę, to skupiam się na akcji, żyję życiem bohaterów, przeżywam ich problemy i radości no a co za tym idzie zapominam o swoim życiu. Tak więc w ten sposób można się fajnie oderwać od codzienności, przenosząc się zupełnie gdzie indziej. Czytając człowiek też jest szczęśliwszy. Ponadto się uczymy, bo często można przeczytać coś ciekawego, godnego zapamiętania, dowiadujemy się o tym jak ludzie radzą sobie z problemami podobnymi do naszych. Książki są super! I te obyczajowe, kryminały, a także te podróżnicze, historyczne, biograficzne a nawet poradniki.

A Wy co czytacie? Lubicie książki, czy też zgadzacie się z sentencją Henryka Sienkiewicza?

13 komentarzy:

  1. Kiedy byłam dzieckiem, byłam molem książkowym. Teraz raczej nie. Czytam pozycje grube i nie zawsze łatwe. Poza tym lubię biografie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię biografie. No bo ciekawe osoby, to i biografia jest ciekaw:-)

      Usuń
  2. Blog to też taka Twoja książka tylko że elektroniczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to prawda, choć pisząc się nad tym nie zastanowiłam.

      Usuń
  3. Kocham książki a Sienkiewicza lubię tylko muszę mieć na niego ochotę... i przypomniałaś mi, że jeszcze w tym roku nie czytałam ukochanej "Quo vadis" TRadycji musi stać się zadość :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, wstyd się przyznać, tak sobie lubię książki tego autora. Podziwiam cię że tak co roku czytasz "Quo vadis" - pewnie znasz już ją prawie na pamięć!

      Usuń
    2. NIe wiem czy znam a akurat Wuo Vadis jest tą lżejszą... nie zaczynaj od Krzyżaków ;)

      Usuń
  4. To prawda czytając można odnaleźć się w innej krainie i zrelaksować się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja i książka to dwa inne światy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla każdego coś innego, pewnie masz inne pasje:-)

      Usuń
  6. Trudno się z noblistą nie zgodzić!Coś tam się czyta jeszcze od czasu do czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że choć tak, zachęcam do częstrzego sięgania po książkę. Pozdrawiam.

      Usuń

Byle do przodu

 Witajcie kochani! Bardzo Wam dziękuję, za obecność na moim blogu. Wiem, mnie samej trochę mało ostatnio, ale jak nie urok to...i ze zdrowie...