poniedziałek, 20 stycznia 2020

7. Porozmawiajmy

Drodzy czytelnicy!
Witam Was bardzo serdecznie w poniedziałkowy wieczór, i również bardzo Wam dziękuję za wszelkiej oznaki tego, że jesteście i czytacie moje notki.

Właśnie, kiedy szykowałam się do pisania kolejnej notki, a tak właściwie zastanawiałam się co by tu dziś...w radio leciała piosenka. którą bardzo lubię. - "Bardzo lubię mówić z Tobą" zespołu Akurat.
Swego czasu zastanowiłam się głębiej nad jej słowami i uważam, że są one bardzo mądre.

"Kiedy z serca płyną słowa
Uderzają z wielką mocą
Krążą blisko wśród nas ot tak
Dając chętnym szczere złoto"
Obojętnie co powiemy ma w sobie ogromną moc,  rozmawiając z drugą osobą można się wiele dowiedzieć, a także się wygadać, poradzić, czy pocieszyć, często kilka prostych słów, to balsam dla serca. Ja bardzo lubię rozmawiać z drugą osobą, rozmawiać normalnie, przez telefon, czy też pisząc. Ja uważam, że pisanie e-maili, komentarzy, czy teraz pisząc tę notkę też z Wami rozmawiam. Dzięki rozmowie poznaje się też człowieka, ba można nawet wyrobić sobie o rozmówcy pewną opinię.


"Każdy myśli to co myśli
Myśli sobie moja głowa
Może w końcu mi się uda
Wypowiedzieć proste słowa"
Często bywają sytuacje kiedy nie wiemy, ba nie mamy pojęcia o czym rozmawiać, co powiedzieć, jak pocieszyć. Ja tak czasem mam, nie wiem jak Wy i w tedy czuję burzę w mózgu, bo chciałoby się tyle słów powiedzieć, a tu pustka.
Jeszcze jedna sprawa, dotycząca rozmowy. Jeśli coś macie do powiedzenia, szczególnie jeśli macie jakiś żal do rozmówcy to nie trzymajcie tego w sobie. Trzeba mówić to co leży na sercu, bo później problemy się nawarstwiają, przychodzą chandry gorszy czas, a po co.  Trzeba nie bać się mówić, ale piszę tu, o mówieniu prawdy. Trzeba pamiętać, że słowa nie są rzucane na wiatr, a złe bardzo bolą, dlatego też tak jak wcześniej pisałam trzeba nie raz porządnie przemyśleć, by przypadkiem nie urazić kogoś, czy też nie przynieść wstydu sobie.

Jestem ciekawa, czy Wy lubicie rozmawiać? czy wolicie słowo mówione, czy pisane?
Chcę zaznaczyć, że to są tylko i wyłącznie moje spostrzeżenia, moje, czyli laika. Być może ktoś inny ma coś innego do powiedzenie na ów temat. Jeśli tak, jestem ciekawa, ale proszę nie krytykuj, bo każdy ma na dany temat coś innego nie raz do powiedzenia.

15 komentarzy:

  1. Ludzie często nie szanują słów, rzucają je na wiatr nie zdajać sobie sprawy z tego jak wielką mają moc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tu tyle napisałam, a Ty w punkt w kilku słowach napisałaś dokładnie, to o co mi chodzi. Nie szanujemy słów, ba nie zastanawiamy się często nad tym, co mówimy.

      Usuń
    2. Ervisha zgadzam się z Tobą. Niestety tak właśnie jest.

      Usuń
    3. Czasem nie potrzeba wielu słów a prawda przeraża...

      Usuń
  2. Uważam, że pisanie przez internet nie jest aż tak bardzo uboższe od rozmowy jak się niektórym wydaje. A pozwala na kontakt z osobami, z którymi trudno się spotkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, szczególnie dużo mogą o tym powiedzieć osoby niepełnosprawne, dla których jedynym oknem na świat jest Internet.

      Usuń
  3. Jestem spod znaku Koziorożca, a takie osoby nie lubią się przymilać i udawać, że wszystko jest w porządku, jeśli nie jest. Jednak liczę się ze słowami i nikogo nie obrażam, no, chyba że własnego syna, jeśli na to zasłuży.
    Nie lubię obłudy, bo czasami lepsza jest prawda niż kłamstwo.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. ZAleży z kim i o czym rozmawiać. Mam wrażenie że rozmowa to po woli idzie w kierunku niszowym. Dziś ludzie częściej sie komunikują ;/ przynajmniej tam mówią psycholodzy, warto by ich słowa ludzie wzięli pod uwagę bo cena do zapłącenia wydaje sie być spora. Komunikacja to ważna umiejętność, ale rozmowa też... są sytuacje gdzie sie komunikujemy ok ale rozmawiać też trzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety gubią nas wszelkiego rodzaju komunikatory. Ginie polska piękna mowa, często dzięki tym komunikatorom zapominamy o ortografii bo co tam, telefon poprawi, a w rozmowie na komputerze można pisać byle jak...Oj, tak żeśmy walczyli, aby Niemiec nas nie germanił, a teraz sami niszczymy swoją piękną mowę.

      Usuń
  5. Ja uwielbiam rozmawiać, często mam takie dni, że buzia mi się nie zamyka. Najlepiej na bieżąco wyjaśniać sprawy, szczęgólnie jak ktoś nas zranił albo rozczarował niż trzymać to w sobie, bo później problem narasta.
    Nie każdy lubi rozmawiać o uczuciach, ale myśle, że warto mieć tą umiejętność wyrażania tego jak się czujemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to ujęłaś, właśnie ja mam taki mały konflikt z koleżanką, ale nie potrafię z nią szczerze porozmawiać bo ona albo zaraz płacze albo przerywa i mówi swoje zdanie nie wysłuchując mojego.

      Usuń
  6. Dziękuję Ci za ten wpis:).
    Po jednym poście, można poznać jaką jesteś wspaniałą osobą i chce się zostać na dłużej by cię poznać lepiej :).
    Ja bardzo uwielbiam rozmawiać - ale raczej to właśnie słowo pisane jest najbliższe memu sercu :).
    Tak, mogę wylać z siebie to co siedzi głęboko w mym sercu, poznać wiele wspaniałych osób, tak to jest to :).
    Pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej jak miło czytać takie słowa. Dziękuję Ci bardzo, tak często brak mi pomysłu na notki no i pomyślałam, że o tej piosence napiszę. I nie spodziewałam się tak pozytywnych komentarzy, a w szczególności Twojego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dlaczego mojego? 😊
    Takie spontaniczne wpisy są najlepsze, nic na siłę wtedy wychodzą najlepsze 😀. Pozdrawiam serdecznie 😘.

    OdpowiedzUsuń

Byle do przodu

 Witajcie kochani! Bardzo Wam dziękuję, za obecność na moim blogu. Wiem, mnie samej trochę mało ostatnio, ale jak nie urok to...i ze zdrowie...