czwartek, 27 stycznia 2022

"Jestem z Polski"

"Nauczyłam się doceniać każdy dzień, kiedy stałam się dojrzałą kobietą. A stałam się nią, kiedy zaczęłam sama sobie wyznaczać cele, a nie przyjmować biernie, co przyniesie los".
Dorota Katende

Drodzy czytelnicy!
Witam Was serdecznie w kolejnej notce. Bardzo Wam dziękuję za to, że jesteście, szkoda, że tak mało komentarzy...ale to nic. I tak wiem, że czytacie, a to bardzo cieszy:-).

No i co styczeń za chwilę się kończy, zima taka sobie, ani śniegu, ani słońca - raczej deszcze i wiatry tak, że niestety na dwór się nie chce nosa wyściubić. Mało tego korona wirus nadal w natarciu, mówi się, że to już niby ostatnie jego podrygi, choć ja w to nie wierzę. Tyle się mówiło, że jak się ludzie po szczepią to będzie lepiej. No i co, niby już trochę nas jest nawet po trzeciej dawce, to zakażonych jest sporo tysięcy.

Ja też siedzę w tym tygodniu w domu bo na warsztatach dużo chorych. niby poprzeziębianych osób, choć tak na prawdę dziś to nic nie wiadomo. Więc staram się szukać jakichś zajęć, co by za bardzo się nie rozleniwić. Między innymi zainteresował mnie program w tv pt. "Jestem z Polski".

Emitowany jest on w TVN Style o godzinie 12.40 (wiem, że jest też wieczorem) mi ta pora akurat bardzo odpowiada. Bohaterkami są kobiety, które porzuciły rodzinny kraj i zamieszkały za granicą. Każdego dnia bohaterką jest inna dziewczyna. Opowiada ona o tym co spowodowała, że wyjechała z kraju. Mówi też o swojej pracy, życiu prywatnym, pasjach i rozrywce. W każdym odcinku pokazane są różne ciekawostki z danego kraju. Oglądałam co prawda dopiero dwa odcinki, ale jestem zachwycona. Wczoraj o swoim życiu opowiadała Patrycja mieszkająca we Frankfurcie, a dziś Paulina z Paryża. Właśnie w tym programie dużym walorem dla mnie są te ciekawostki, akcenty danych miejsc. Np dziś pokazane było jak Paulina z córką przygotowuje żabie udka. Hm, nigdy bym ich nie zjadła, ale zobaczyć czemu nie.

Podziwiam te dziewczyny za to, że odważyły się wyjechać. Domyślam się, że łatwo nie było, bo rodzina, bo przyjaciele, strach przed nieznanym, ale jednak. Postanowiły i tak się stało, często w zupełnie innym kulturowo miejscu na mapie świata są szczęśliwe, pracują, są kochane, doceniane, a nade wszystko pewne siebie!. Pewnie, wiele osób wyjeżdża za kasą, ale też wiele dla przygody, dla poznania innego kraju.


4 komentarze:

  1. Zachęciłaś mnie do oglądania tego programu.
    Dziękuje bardzo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie programy też mogą sporo wnieść do naszego życia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zaczęłam to niedawno doceniać:-)

      Usuń

Byle do przodu

 Witajcie kochani! Bardzo Wam dziękuję, za obecność na moim blogu. Wiem, mnie samej trochę mało ostatnio, ale jak nie urok to...i ze zdrowie...