piątek, 14 sierpnia 2015

"Tyle słońca. Anna Jantar. Biografia" Marcin Wilk

Witajcie!
Dziś prezentuję Wam książkę pt.: Tyle słońca. Anna Jantar. Biografia." Marcina Wilka. Bardzo lubię czytać biografie, a o sięgnięciu po książkę o kimś kto w jakiś sposób jest mi bliski marzyłam już od dawna. Nie, nie znałam Anny Jantar , jestem  jednak rówieśniczką jej córki Natalii. Od zawsze jej kibicuję i podziwiam.  Bowiem jej mama zginęła kiedy Natalka miała cztery latka.
Obawiałam się jednak, że książka "Tyle słońca..." jak to biografia będzie lekturą suchą, jednak jest zupełnie inaczej. Autor w napisanie tej książki włożył bardzo dużo pracy, bowiem utkana jest ona ze wspomnień córki, matki, a także bliższych i dalszych znajomych piosenkarki. Tak na prawdę tekstu nie ma tam aż tak wiele, praktycznie co druga strona to zdjęcia. Są one skrupulatnie opisane na końcu książki, tam też znajduje się skorowidz nazwisk tam umieszczonych, oraz bibliografia.

Anna Szmeterling  bo takie jest prawdziwe nazwisko Anny Jantar jawi nam tutaj jako zwyczajna dziewczyna, mieszkanka Poznania, mająca swoje pasje, swoje pierwsze miłości, a później jako artystka próbująca się dostać w ten piosenkarski światek oraz jako kochająca matka.
Myślałam jednak, że o Jantar wiem wszystko. Jednak nie. Aby Was zachęcić do tej lektury mogę Wam powiedzieć, że w małżeństwie Kukulskich nie było dobrze, jednak czy ono przetrwało próbę dowiecie się po przeczytaniu.

Książka kończy się w momencie wypadku samolotowego, w którym zginęła Anna Jantar Kukulska. Wtedy miała 30 lat, a w czerwcu bieżącego roku obchodziłaby 65 lecie swoich urodzin. Czy nadal byłaby taką słynną piosenkarką? czy Natalia poszłaby w ślady mamy?...tego nie wiemy.

Uważam, że "Tyle słońca..." to książka dla każdego, kto choć czasem nuci przeboje Anny Jantar. Pewnie ma jakieś tam niedociągnięcia, jednak ja uważam, że jest bardzo dobrze i ciekawie napisana. 

"Tyle słońca. Anna Jantar. Biografia" 
Marcin Wilk
wyd. Znak 2015r.
398 stron
 Znalezione obrazy dla zapytania anna jantar biografia

4 komentarze:

  1. Anna Jantar to była niezwykła osobowość i wspaniała utalentowana artystka. Aż serce z żalu płacze, że odeszła z tego świata w tak młodym wieku. A powyższą biografię chętnie poznam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że bardzo żal mi tej piosenkarki, no ale "To co dał nam świat niespodzianie zabrał los".

      Usuń
    2. Największą stratę zapewne czuła jej rodzina, zwłaszcza córka Natalia. Aż mi się serce nieraz kraje, jak słuchać piosenek Anny Jantar w wykonaniu jej córki.

      Usuń
  2. "Tyle słońca" to piosenka, którą często puszczali w radio, kiedy byłam dzieckiem! Cóż, nie ona jedna odeszła przedwcześnie, choćby Anna Przybylska też...

    OdpowiedzUsuń

Byle do przodu

 Witajcie kochani! Bardzo Wam dziękuję, za obecność na moim blogu. Wiem, mnie samej trochę mało ostatnio, ale jak nie urok to...i ze zdrowie...