poniedziałek, 6 stycznia 2020

2. Święto Trzech Króli

Drodzy czytelnicy!

Witam Was bardzo serdecznie w kolejnej notce tegoż już 2020 roku.  Bardzo Wam dziękuję za odwiedziny tutaj u mnie, za komentarze, za wszystkie reakcje. Witam też serdecznie nowych czytelników. Jak zauważyliście zaczęłam numerować notki, może to dobry pomysł, może nie, po prostu chcę później w grudniu wiedzieć, ile napisałam notek. Wiem, można to sprawdzić w archiwum, ale tak może łatwiej, lepiej...czas pokarze.

Tak dziś 6 stycznia Święto Trzech Króli niegdyś dzień powszechni, w którym się normalnie chodziło do pracy, szkoły, a od jakiegoś czasu święto nakazane, a co za tym idzie dzień wolny od pracy, Czy to dobrze, czy źle nie wiem, nie mnie oceniać. Uważam jednak, że jeśli ktoś tego dnia chce pójść do kościoła, to choćby nawet pracował, to wieczorem zdąży pójść na mszę św. ale jeśli ktoś nie chce, to choćby siedział w domu bezczynnie i tak nie pójdzie. Dzisiejsze święto obchodzone jest na pamiątkę objawienia się Boga człowiekowi, a dokładniej przybycia trzech Mędrców ze Wschodu do Betlejem, aby oddać pokłon Dzieciątku Jezus. Od kilku lat w Polsce organizowane są Orszaki Trzech Króli. W tym roku pod hasłem "Cuda, cuda ogłaszają". Bardzo podoba mi się ta manifestacja wiary! To, że ludzie mimo brzydkiej pogody, mimo zimna, dnia wolnego wychodzą na ulicę by iść w orszaku z kolędą na ustach i pokłonić się Dzieciątku Jezus leżącemu w stajence. Oglądałam dziś transmisję fragmentu orszaku z Warszawy i aż miło było patrzeć na uradowane i rozśpiewane twarze dzieci i dorosłych. Cudowne jest też to, że Świętą Rodzinę odgrywa normalna, prawdziwa rodzina z maleńkim dzieckiem. I nie mają oni obaw, że dziecko zmarznie, że się pochoruje. Wszystko robi się dla Boga i w imię Boga. 
A Wy, braliście może kiedyś udział w Orszaku Trzech Króli?

12 komentarzy:

  1. Numerki nie są złe, ja z kolei w ten sposób liczę nie posty, ale dni. Każdy ma swoją metodę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dni w roku. Choć raczej to zapis ile dni już prowadzę bloga :)

      Usuń
    2. Aha a ja postanowiłam, że będę liczyć posty. Zobaczymy co z tego wyjdzie :-).

      Usuń
  2. Nigdy nie brałam... jeszcze. Wszystko przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie brałam nigdy udziału w Orszaku Trzech Kroli. I raczej nie wezmę. Tu gdzie teraz mieszkam nie obchodzą tego święta, dni normalnie do pracy także... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście branie udziału w Orszaku nie jest obowiązkowe. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Aha a ja postanowiłam, że będę liczyć posty. Zobaczymy co z tego wyjdzie :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wchodzisz w bloggera to po prawej stronie masz taki panel i Wszystkie zaplanowane, opublikowane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji uczestniczyć w takim orszaku, ale kto wie ? może kiedyś ? ;)

    OdpowiedzUsuń

Byle do przodu

 Witajcie kochani! Bardzo Wam dziękuję, za obecność na moim blogu. Wiem, mnie samej trochę mało ostatnio, ale jak nie urok to...i ze zdrowie...