niedziela, 23 stycznia 2022

Babcia babci nie równa

 Witajcie!

Ten weekend wielu ludziom mija pod znakiem Dnia Babci i dziadka. Niestety nie mam już tej kochanej osoby, która to zawsze cieszyła swoją obecnością, rozpieszczała, kochała...  Więc Babci chciałam poświęcić tę notkę.

Niegdyś Babcia jawiła się w fartuchu lub jakieś sukni z chustką na głowie. Miałwa zniszczone ręce, zmarszczoną umęczoną twarz. Często była pochylona, czy też chodziła o kiju. Babcia nie znała pojęcia Internet, jej rozrywką były książki, bo te pamiętam zawsze u babci były, czy też plotki z sąsiadkami często przy płocie. Ja już jestem dzieckiem tv to też już pamiętam jak moje babcie lubiły oglądać choćby Dziennik na TVP1. Ich życiem jednak przede wszystkim była praca w domu i pomoc przy wnukach.  Obie babcie kochały prace w ogródku,  ręczne pranie...trudno się im było przyzwyczaić do wchodzących na rynek nowinek technicznych typu automat do prania. Co ciekawe kiedy ktoś miał 50, 60 lat, to już się mówiło pewnie jest dziadkiem, babcią.

Dziś świat jest zupełnie inny i nasze babcie też. Bo babcia dziś może mieć i lat 40 i 80  a jednakowo jest zadbana - dba o twarz, paznokcie, chodzi do fryzjera, modnie się ubiera. Dzisiejsze babcie korzystają z porad medycznych,  Dziś babcia nie napracuje się tak dużo jak niegdyś, ma do pomocy zmywarkę, automat, robota, odkurzacz itp.  Rozrywką dziadków i babć dziś są co raz to nowsze książki, telewizja z mnóstwem kanałów, a także Internet. Nie jedna babcia ma konto na Facebooku czy Mesengera, zaś smartfona - większość z nich posiada. I choć widać że osoba jest starsza, bo zmarszczek nie da się zawsze ukryć, ale żyje się jej zapewne lepiej niż w tamtych czasach.

Szkoda, że ja już nie mam babć ani dziadków. Hm, a może i dobrze, bo nie wiem, czy umieli by oni zaakceptować dzisiejsze życie i nauczyć się obsługiwać te nowinki techniczne.

1 komentarz:

  1. Pewnie by zaakceptowali, tak jak większość dziadków i babć. Za to byliby kopalnią wiedzy o przeszłym już świecie- ich życiu. Ja bardzo żałuję, że nie dopytywałam się, choć sporo wiem, to ma ono dużo luk... Pielęgnuję wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń

Byle do przodu

 Witajcie kochani! Bardzo Wam dziękuję, za obecność na moim blogu. Wiem, mnie samej trochę mało ostatnio, ale jak nie urok to...i ze zdrowie...